
Tukkukonserni GNT:n kautta kulkee noin puolet Suomessa myytävistä äänitteistä – sen asiakkaita ovat muun muassa tavaratalot ja marketit. GNT myös raportoi asiakkaittensa myynnit viralliselle listalle, mutta sen mittaama myyntiaika ei olekaan perinteinen keskiviikko–tiistai, vaan maanantai–sunnuntai. Jos siis haluat alkuviikolla edistää Democracyn listamenestystä, osta se erikoisliikkeestä. Jos ostat sen marketista, tapahtuma rekisteröityy vasta seuraavan viikon Top 40:ssä.
Pop-sivuston artikkelissa on yksi virhe. Vaikka USA:n virallisten listojen koontiaika on maanantai–sunnuntai ja väliaikatietoja tippuu pitkin viikkoa, viralliset lopulliset tulokset julkaistaan vasta keskiviikkoisin, ei maanantaisin. Billboardin sivuilla lista näkyy torstai-iltaisin Suomen aikaa.
Mielenkiintoista tietoa GNT:stä.
VastaaPoistaEn tiedä tietenkään varmasti, mutta luulisin Geffenin strategian olevan tuo, jotta Democracy saisi USA:ssa lisähypeä myymällä toisella listaviikollaan enemmän kuin ensimmäisellä. Kahden päivän (kai) myynnillä se debytoinee Top 5:ssä, mutta näyttänee todellisen listapotentiaalinsa vasta seuraavalla viikolla.
Pitää korjata alkuperäisen tekstini väittämä listan koontiajasta. Vaikka valtaosa albumeista julkaistaan tiistaisin ja uudet listatilanteet uutisoidaan keskiviikkoisin (ja lista ilmestyy torstaisin), niin varsinainen koontiaika on nykyisin maanantaista sunnuntaihin.
VastaaPoista