Viime viikon latauslista oli ennennäkemätön: 13 parasta biisiä kaikki lähtöisin Vain elämää -ohjelmasta ja seitsemän muutakin alemmilla sijoilla. Koska multihuipentuma on nyt ilmeisesti (toivottavasti?) takanapäin, voisi tuosta rykelmästä poimia vertailuja siihen, miten menestys korreloi alkuperäisten biisien kanssa.
Useimmat tietänevät, että
Naurava kulkuri ja käytännössä kaikki
Apulanta-esitykset olivat aikanaan isoja singlehittejä. Samoin
Fintelligensin
Sori.
Paula Koivuniemen kappaleista
Sua vasten aina painautuisin (1978) nousi yhdeksänneksi, ja
Toni Wirtasen nyt ykköseksi viemä
Sata kesää, tuhat yötä eteni etenkin suuren jukebox-menestyksensä myötä 1981-vuosilistan sijalle 26.

Sen sijaan useimmat yllättynevät siitä, että
Peggy on ekaa kertaa myyntilistalla – se oli vuonna 1991 vain radiohitti. Ensimmäiset minkäänlaiset tilastomerkinnät saivat
Elegia ja
Miten ja miksi Paula Vesalan ansiosta.
PMMP:n
Oo siellä jossain mun pääsi alkuperäisenä single/latauslistalle vasta hiljattain
Elastisen stimuloimana, ja nyt uusi versio on kolmosena sekä latauksissa että Spotify-soitoissa.
Kun kuuntelen Tomppaa jäi niin ikään muinoin vaille singlelistasijaa, mutta
Samuli Edelmannin kierrättämä
Kuuleeko yö nähtiin 26:ntena vuonna 1988. Se oli yli 26 vuoden ajan Paula Koivuniemen viimeinen singlemyyntihitti, mutta laulu ja laulaja tekivät yhtäaikaisen paluun erillään – Koivuniemihän on mukana
Koneeseen kadonnut -esityksellään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti